Di Sebalik Kerja 'Retail', Ini 10 Perkara Yang Staf Perlu Hadap Tiap Hari Tapi Ramai Tak Tahu!

Nazatul
by Nazatul
Jul 11, 2018 pada 4:30 PM

Kerja apa je yang tak stress betul tak? Kadang kerja santai, bos sempoi tapi kena hadap benda lain pula. Siapa yang pernah kerja retail atau F&B akan faham situasi yang terpaksa korang hadap dengan hati yang tak rela ni.

 

1. Customer is ALWAYS right

 

2. Bila stok barang memang dah habis tapi nak jugak

 

3. Berkeras nak refund walaupun memang tak boleh 

 

4. Bayar sikit tapi demand banyak 

 

5. Memang diorang je yang ada duit

 

6. Customer sepahkan semua barang yang korang susun

 

7. Nak jumpa Manager? Silakan..

 

8. Bila customer bagi baucer yang renyuk dan susah nak baca barcode

 

9. Bila orang lain shopping, kau be like..

 

10. Bila customer paksa juga swipe kredit kad yang ditolak berkali-kali


 

Jawatan Kosong Untuk Jualan & Pemasaran Literasi Kewangan

Di Aspirato Advisory!

Beruntung kalau korang kerja di sini sebab pendapatan yang korang dapat boleh cecah sampai RM3,000 sebulan tau! Banyak tuuu

 

Tanggungjawab

  • Sediakan rancangan kewangan untuk pelanggan
  • Menyediakan penyelesaian kewangan kepada pelanggan
  • Menyediakan kepakaran mata pelajaran kepada Penasihat Kewangan
  • Mengekalkan kesedaran mengenai perubahan perundangan terkini yang boleh menjejaskan perancangan kewangan
  • Menyediakan dan menafsirkan maklumat pelanggan seperti laporan prestasi pelaburan, ringkasan dokumen kewangan dan unjuran pendapatan
  • Mengesyorkan strategi untuk pelanggan mencapai matlamat kewangan mereka

 

>>> KLIK SINI UNTUK MOHON <<<<