Jangan Terlepas Mohon Kerja Admin Di Johor, Gaji 'Masyuk' Hingga RM2,300! Min SPM Pun Boleh Mohon!
# Jenis Pekerjaan

Jangan Terlepas Mohon Kerja Admin Di Johor, Gaji 'Masyuk' Hingga RM2,300! Min SPM Pun Boleh Mohon!

post by Haziqah Muhamad

by Haziqah Muhamad

Jan 3, 2024
pada 9:54 AM

Sudah lama tamatkan pengajian tetapi masih belum mendapat pekerjaan yang bersesuaian dalam bidang admin? Di sini ada LIMA kerja kosong yang boleh direbutkan khas untuk mereka yang menetap di Johor. Dah tiada alasan lagi untuk korang 'jobless' sebab ada banyak peluang kerja ni! Gaji yang ditawarkan pun cukup lumayan sehingga RM2,300 sebulan. Itu tak ditambah lagi dengan manfaat tambahan lagi seperti manfaat perubatan, kenaikan gaji dan banyak lagi! 


 

1. Penyelaras Pentadbiran

(Hingga RM2,100 Sebulan)

 

Kelayakan

  • Minimum SPM
  • Minimum 1 tahun pengalaman
  • Mempunyai pengetahuan asas Akaun
  • Berpengetahuan dalam Stock Inventory
  • Personaliti menarik
  • Boleh bertutur dalam Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu & Mandarin
  • Mahir menggunakan Microsoft
  • Gaji: RM1,000 - RM2,000

 

Tanggungjawab

  • Membantu pelanggan melalui panggilan dan walk-in
  • Semak status pembayaran sebelum teruskan pesanan
  • Berikan sebut harga untuk pelanggan termasuk perkhidmatan seterusnya
  • Berikan arahan kepada mekanik
  • Ambil bahagian ganti untuk mekanik
  • Stok
  • Monitor stok
  • Buat pesanan (bandingkan harga termurah sebelum membuat pesanan)
  • Key in sistem
  • Follow up 
  • Buat stock take
  • Semak nombor bahagian yang diperlukan oleh mekanik
  • Buat filing untuk dokumen berkaitan
  • Latihan & berkaitan

 

Manfaat Tambahan

  • KWSP & PERKESO disediakan
  • Panel klinik disediakan selepas pengesahan
  • Kenaikan gaji selepas pengesahan

 

Lokasi Kerja

  • Masai, Johor

 

2. Pembantu Tadbir (TY Teoh International)

(Hingga RM2,000 Sebulan)

 

Kelayakan

  • Calon mestilah mempunyai sekurang-kurangnya SPM / STPM / ''A'' Level / Diploma dalam apa-apa bidang
  • Boleh berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris
  • Fresh grad tanpa pengalaman akan dipertimbangkan, tetapi keutamaan akan diberikan bagi yang mempunyai 1 tahun pengalaman
  • Berkeperibadian baik, bermotivasi diri dan boleh kerja berpasukan

 

Tanggungjawab

  • Menyediakan sokongan pentadbiran dan kerani am termasuk isu invois, mel, pengimbasan, faks dan penyalinan kepada pihak pengurusan
  • Mengekalkan sistem pemfailan salinan dan elektronik
  • Lakukan kemasukan data dan imbas dokumen
  • Membantu menyelesaikan masalah pentadbiran

 

Manfaat Tambahan

  • Menawarkan gaji yang menarik yang sepadan dengan pengalaman kerja
  • Menyediakan peluang untuk kemajuan kerjaya dalam syarikat
  • Persekitaran kerja yang selamat untuk semua pekerja kami

 

Lokasi Kerja

  • Skudai, Johor

 

3. Pembantu Admin (CJ Management Sdn Bhd)

(Hingga RM2,300 Sebulan)

 

Kelayakan

  • Calon mesti mempunyai sekurang-kurangnya Menengah / STPM / "A" Peringkat / Pra-U, Diploma dalam mana-mana bidang
  • Mahir menggunakan komputer
  • Bahasa yang diperlukan: Bahasa Inggeris, Bahasa Malaysia
  • Pemohon boleh bekerja di Johor Bahru
  • Tiada pengalaman kerja boleh memohon

 

Tanggungjawab

  • Untuk menyediakan spektrum sokongan pentadbiran penuh kepada operasi harian
  • Mengawal dokumen mengikut aliran proses
  • Buat dokumentasi, rekod, dan pemfailan yang sesuai
  • Untuk mengendalikan tugas perkeranian termasuk faks, percetakan dan menaip
  • Berurusan dengan pelanggan

 

Manfaat Tambahan

  • KWSP, PERKESO termasuk minimum 8 cuti tahunan setahun, lebih banyak untuk pangkat senior
  • Elaun overtime disediakan

 

Lokasi Kerja

  • Taman Melodies, Johor Bahru

 

4. Pembantu Tadbir (Allied MFG Sdn Bhd)

(Hingga RM2,000 Sebulan)

Kelayakan

  • Kemahiran komunikasi yang cemerlang,menulis dan bercakap dalam Bahasa Inggeris
  • Dapat melaksanakan tahap profesionalisme yang tinggi ketika berhadapan dengan pelbagai situasi
  • Kemahiran interpersonal dan pengurusan yang kukuh
  • Mampu bekerja di bawah tekanan dan memenuhi keperluan syarikat
  • Pemikir positif, celik IT dan mampu mebgendalikan tugas dengan baik

 

Tanggungjawab

  • Bertanggungjawab dalam menguruskan urusan pentadbiran
  • Membuat minit mesyuarat, Itinerari dan umum surat-menyurat
  • Membantu dalam penganjuran dalaman dan luaran peristiwa / ' roadshow ' / aktiviti/latihan dan lain-lain.
  • Sanggup memikul lebih banyak tanggungjawab kerja apabila perlu
  • Menjalankan tugasan ad-hoc mengikut keperluan
  • Melakukan aktiviti-aktiviti pejabat harian atau operasi
  • Menerima, mengarahkan dan penyampai mesej telefon, Faks dan e-mel.

 

Manfaat Tambahan

  • Cuti tahunan
  • Manfaat perubatan
  • EPF
  • SOCSO

 

Lokasi Kerja

  •  Ulu Tiram, Johor

 

​​Kelayakan

  • Pengalaman kerja yang berkaitan
  • Mahir menggunakan komputer
  • Mahir bertutur Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Mandarin
  • Boleh bekerja sendiri

 

Tanggungjawab

  • Mengendalikan stok dan pembelian kerja pentadbiran
  • Mengendalikan pentadbiran dalaman
  • Lakukan follow up

 

Manfaat Tambahan

 

  • KWSP 
  • SOCSO
  • Perubatan
  • Bonus​

 

Lokasi Kerja

  • Taman Daya, Johor Bharu

 

>> KLIK SINI UNTUK MEMOHON <<​


 

Warga Johor, kalau korang rasa korang layak, mohonlah segera!